BMW X5 xDrive 45e - Biltest

Biltest: BMW X5 xDrive 45e xLine

Billigste X5 er en plug-in – på godt og også lidt ondt

Plug-in hybrid biler er afgiftsfavoriserede i Danmark i år og bliver det langt hen ad vejen også i 2022. Det betyder, at er man brændt varm på en BMW X5, er den billigste måde at købe sådan en, at vælge plug-in udgaven. Klart den billigste endda, fordi staten giver afkald på afgift: Den prøvekørte xDrive 45e xLine koster i skrivende stund 875.000 kroner. Den billigste ”ICE”-version (dvs. med forbrændingsmotor) er en 297-hestes diesel til 1,07 million kroner.

BMW X2 xDrive 25e - Biltest

Biltest: BMW X2 xDrive 25e M Sport PHEV

Harmonisk plug-in med velbevaret BMW-gen

Det er lidt barokt, at den billigste BMW X2 er en plug-in hybrid. Men den er et godt eksempel på, hvad regeringens nye afgiftslovgivning foranlediger. Hvis majoriteten af kørslen finder sted på elektricitet alene, og man reducerer forbruget af fossile brændstoffer væsentligt, giver det god mening, ikke mindst fordi BMW er kommet ret godt i mål med den elektrificerede X2.

BMW X3 xDrive 30e M Sport - Biltest

Biltest: BMW X3 xDrive 30e M Sport

Kraftfuld ”miljø-SUV” i premium klassen

xDrive betyder firehjulstræk og som sådan er en BMW X3 xDrive med stor frihøjde og ægte SUV-former også en ægte SUV.  Sådan en kan også komme frem, når asfalten skiftes ud med ujævn vej eller lettere off-road terræn. Men den hér prøvekørte udgave: Nej, på ingen måde, det går ikke Jo, den kan godt, men så vil der efter kort tid ikke være meget tilbage af de pæne 21” alufælge til 40.000 kroner, og det går ikke…

BMW 330e Sedan Plug-in Hybrid - Biltest

Biltest: BMW 330e Sedan Plug-in Hybrid Sport Line

Elektrificering på højere niveau

Alt imens de allerfleste bilproducenter har set lyset, har indset at det er elektrisk og kaster om sig med det ene strategiske mål for elektrificering indenfor den ene eller anden tidsperiode efter det andet, kan nogle få glæde sig over, at de har set det elektriske lys for længe siden. Til dem hører BMW.