Biltest: Fiat 500e La Prima C

Prima cabriolet til tidens byliv

Der er ingen tvivl om, at Fiat 500 i moderne tid har klaret sig mindst ligeså godt som dens oprindelige forbillede. Den er charmerende, sjov, den skiller sig ud og har en moderne appeal. I den elektriske udgave med mulighed for at skyde taget mere eller mindre væk, er den uden sidestykke. Den er ikke bare ideel i byen, man bliver som fører og passager også en del af bylivet, når man tøffer rundt i den fx i Kongens København.

First Test: DS 9 E-Tense

Haute Couture i E-segmentet

Konkurrencen om de velbeslåede kunder i premium-klassen for de store E-segmentbiler er hård. De tre store tyskere, Mercedes, BMW og Audi sidder solidt på kunderne i den klasse, Jaguar har også blandet sig i opgøret og Volvo må heller ikke overses. Men nu banker også Stellantis gruppens premium-brand, DS, på og deres salgsargument nummer ét er efter undertegnedes opfattelse det til tider lidt uhåndgribelige franske begreb, haute couture.

Verdenspremiere i København: Helt ny Lexus NX

Lexus plug-in markerer den danske relancering

Når Lexus officielt kommer tilbage på det danske marked midt på efteråret sker det med den helt nye Lexus NX i den potente plug-in hybrid version, 450h+, som det måske allerstærkeste kort. Helt usædvanligt var det da også, at Lexus havde bragt en bil til København, og den havde så verdenspremiere så eksotisk et sted som i studie-kælderen under Toyota/Lexus domicilet i København.

Biltest: MG EHS PHEV Luxury 1,5 T-GDi 90 kW

Prisbillig plug-in med usædvanlig teknik

Det hæderkronede britiske bilmærke, MG, har fået nyt liv efter at den kinesiske SAIC koncern overtog virksomheden. I Danmark importeres MG af Nellemann koncernen, der også står for importen af bl.a. KIA-biler, og man lagde ud med den fuldt elektriske MG SZ EV. Siden er man fulgt op med den elektrificerede version af MG HS, der havde verdenspremiere i december 2020. Den har vi nu også prøvekørt.

Biltest: Opel Corsa-e test Ultimate

Genbrug på højt niveu: Ideel til el-pendling

PSA-koncernen, der nu også er en del af Stellantis gruppen, er kendt for sit store genbrug. De samme drivliner går igen på tværs af modellerne. Det giver godt mening, for derved sparer man penge og kan holde priserne nede. Det gælder også koncernens elektriske drivline, som findes i flere og flere bilmodeller af meget forskellig art, herunder også den elektriske Opel Corsa-e.

POPULÆRE VIDEOER