Nissan Formel E præsentation i Le Mans: Gennemgribende satsning i 2024

Nissan er uden sammenligning den største spiller i Formel E. Den omstændighed, at der er tale om en global bilvirksomhed og den eneste producent af mainstream biler, giver dem en særstatus. Og deres indsats for at udbrede kendskabet til Formel E og ikke mindst baggrunden for fabrikkens engagement, overgår klart de øvrige teams.

Rundbordssamtale med Nissans Formel E team

Intet er galt uden at det er godt for noget

Nissan havde en i manges øjne forrygende afslutning på årets Formel E mesterskab efter en noget mere ydmyg sæsonstart. Teamet sluttede på 2. pladsen, alt imens Sebastien Buemi og Oliver Rowland blev hhv. nr 4 og 5 i kørernes mesterskab. En del af forklaringen var, at man havde benyttet Corona-lock-down perioden til at udvikle softwaren til bilernes drivline. Vi har talt med såvel Sebastien Buemi som Tommaso Volpe.

Formel E 2020: Mere power og stringent energi-styring

I fjor introducerede man de nye såkaldte Gen 2 biler i Formel E mesterskabet (læs mere om Gen 2 racerbilerne hér >>>). De er i princippet uforandrede i 2020 sæsonen, men dog justeret ind på flere områder på grundlag af erfaringerne fra sidste sæson.

 

Formel E 2020: Puslespillet er lagt - hvem kører for hvem

I den kommende Formel E sæson er der sket en vis rokade af kørere, nogle er faldet fra og nye er kommet til, men de fem bedst placerede i sidste års mesterskab er blevet hos deres team. Og så er der 24 deltagere den nu sjette udgave af Formel E mesterskabet mod tidligere 22.

Formel E 2019/20: Bilgiganternes race

Når 6. sæson af Formel E mesterskabet sættes i gang i Ad Diriyah, en forstad til den saudiarabiske hovedstad Riyadh fredag d. 22. november 2019 er der et rekordstort antal fabriksteams på startstregen.