Honda Jazz Crosstar e:HEV Executive - Biltest

Biltest: Honda Jazz Crossstar e:HEV Executive

Dyrere men dejligere

Den nye Honda Jazz e:HEV er et på mange måder genialt koncept. I den lettere forhøjede udgave ved navn Crosstar bliver den endnu mere harmonisk. Desværre gør regeringens nye afgiftspolitik, der ikke favoriserer brændstoføkonomiske biler, den dyrere. Men det ændrer ikke på, at Honda Jazz Crosstar er en dejlig bil.

Honda e Advance - Biltest

Biltest: Honda e Advance

Fedest og coolest i byen – på ren el

Indrømmet: Da undertegnede første gang så den nye Honda e som projektbil – det var på Frankfurt Motor Show i 2017 – syntes jeg, at den så lidt fjollet ud. Men man har jo lov at blive klogere, og der gik jo også et par år inden den lille elbil blev sat i serieproduktion. Og indrømmet: Da de internationale prøvekørsler fandt sted tidligt på året, var holdningen blevet drejet 180 grader, og dengang, i Valencia, blev der sat en tyk streg under. Honda er den fedeste og cool'ste el-bybil.

Honda Jazz e:HEV Hybrid Executive - Biltest

Biltest: Honda Jazz Hybrid e:HEV Hybrid Executive

Det optimale fra to verdener

En elektrisk bil udmærker sig ved, at være lydløs. Den forurener ikke nærmiljøet og den forbruger ikke brændstof. Og så bliver de fleste bjergtaget af dens utrolige drejningsmoment. Det, der gør, at man oplever en kraftig lineær acceleration, som både er til gavn i trafikken og kan begejstre bilister med blot en smule benzin i blodet.

Honda e - First World Test

First World Testdrive: Honda e

Premium transport til bykørsel

Da Honda besluttede sig for, at de ville udvikle deres allerførste elbil til serieproduktion, traf de en radikal beslutning om, at man ikke ville kaste sig ind i rækkevidde-kampen. Hos Honda har man som udgangspunkt den opfattelse, at elbiler gør mest gavn i bymiljø, fordi de ikke støjer og fordi de ikke forurener luften med udstødningsgasser.

Honda CR-V Hybrid - Biltest

Biltest: Honda CR-V Hybrid

Avanceret teknik på highspeed prøve

Egentlig hedder bilen Honda CR-V 2,0 i-MMD AWD e-CVT Executive, men det er jo ikke til at huske. Derfor kalder vi den i disse spalter blot Honda CR-V Hybrid. For det er sådan en, den er, og alligevel ikke. Men vi sendte den ned ad en tysk Autobahn ved topfart, for den yderst avancerede teknik skulle naturligvis prøves af, dér hvor den måtte forventes at få det sværest.