Ny Peugeot e-208

Ny Peugeot e-208: e-motion

I forbindelse med lanceringen af den helt nye Peugeot 208 – den har verdenspremiere på Genève Motor Show først i marts – har Peugeot også løftet sløret for en elektrisk version af den nye kompaktbil, kaldet Peugeot e-208.

Peugeot e-208 er udstyret med en 100 kW elmotor, der yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Den tilbyder tre forskellige køreindstillinger:

”Eco”, som optimerer rækkevidden: ”Normal”, som giver optimal komfort i hverdagen

og ”Sport”, der prioriterer performance og dermed udnytter alle hestekræfter og drejningsmomentet optimalt.

E-208 er bl.a. udstyret med et varmesystem, der består af et 5 kW varmeelement, en varmepumpe med automatisk temperatur regulering i kabinen, programmerbar varmestyring via berøringsskærmen eller MyPeugeot-app’en samt sædevarme. Det indebærer, at der opleves samme komfort som i en bil med en forbrændingsmotor samtidig med, at rækkevidden bevares.

Pladsen er ens

Batterierne, der fylder 220 liter, er placeret under gulvet i e-208, hvilket betyder, at pladsen i både kabinen og bagagerummet er den samme som i ICE versionerne. Peugeot e-208 er udstyret med et 50 kWh høj kapacitets batteri, som giver bilen en rækkevidde på 340 km efter WLTP standard. Det har en garanteret levetid på 8 år eller 160.000 km med 70 procent af dens opladningsevne.

Der er tre forskellige måder at oplade bilen på:

Man kan bruge en helt almindelig husholdningsstikkontakt eller et særligt Legrand Green Up stik med det medfølgende opladningskabel.

Man kan lade via en Wall Box, som giver en fuld opladning på 5 timer og 15 min for den tre-fasede version (11 kW) eller på 8 timer for versionen med mono-fase (7,4 kW)

Eller man kan oplade ved en offentlig ladestander – det er muligt, at bruge 100 kW ladere og det giver 80 procent opladning på 30 min.

Opladningen kan i øvrigt fjernstyres via MyPeugeot app´en, hvor man kan planlægge, starte og stoppe opladningen eller blot følge status på opladningen.

Læs mere om Peugeot 208 hér >>>


Af Søren Clauding - februar 2019