Volvo-V90-Recharge-T6-eAWD-FE

Usædvanlig plug-in med overraskende virkning

Biltest: Volvo V90 Recharge T6 eAWD R-Design

Indrømmet: Det var et hurtigt kik i kalenderen, der afgjorde, at der var grund nok til at gå under lakken på Recharge T6 udgaven af Volvo V90. For det var 5 år siden undertegnede sidste gang havde fokus på Volvos store stationcar. Næste år erstattes det nuværende 11,6 litium-ion kWh batteri nemlig af et markant større 18,8 kWh batteri. Men egentlig var det en anden og uventet virkning, som gjorde det store indtryk.

 


 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 29 March 2024

Du har klikket ind på FormelE.dk - Sport - Mobilitet

FormelE.dk - Sport - Mobilitet er helt nyt og fokuserer på miljørigtig mobilitet.

FormelE.dk hænger sammen med Motorsiden.dk og i begyndelsen vil der være sammenfaldende indhold, men FormelE.dk vil også udvikle sig selvstændigt.

Det skal også være sjovt at være miljørigtig. Derfor er elektrisk motorsport en vigtig del af indholdet.

FormelE.dk udgives og redigeres af Søren Clauding, som bl.a. allerede i 2009 i forbindelse med COP15 i Danmark var medarrangør af verdens første enduro-race for elektriske motocrossmotorcykler og siden også kommentator på sports-TV kanalen Eurosports omfattende dækning af Formel E.

Overgangen fra konventionel mobilitet til miljø-optimerede løsninger vil strække sig over mange år. Men måske går det hurtigere end man forestiller sig.

Bemærk: Med enkelte undtagelser er alle Formel E fotos stillet til rådighed af ABB Formula E World Championship, hvor den specifikke copyright er anført på mesterskabets media-site.