Peugeot-3008-HYBRID4-FE

Biltest: Peugeot 3008 HYBRID4 GT AWD EAT8

Hestekræfter i overtal

0-100 km/t på 10,8 sekunder i en mellemstor komfortabel SUV burde vel række for de fleste. Men i den elektrificerede mobilitets tidsalder er proportionerne anderledes. Her er det mere reglen end undtagelsen, at man disponerer over flere hundrede hestekræfter. Effekten får man forbrugsmæssigt næsten gratis, pga. elmotorernes særlige karakter, men mange kræfter stiller andre krav til både bil og fører.


Vi har prøvekørt den 300 hestekræfter stærke Peugeot 3008 Plug-in hybrid med benzinmotor og to elmotorer samt 8-trins automatgear - og firehjulstræk. Fuld HD.

 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Thursday, 28 March 2024

Du har klikket ind på FormelE.dk - Sport - Mobilitet

FormelE.dk - Sport - Mobilitet er helt nyt og fokuserer på miljørigtig mobilitet.

FormelE.dk hænger sammen med Motorsiden.dk og i begyndelsen vil der være sammenfaldende indhold, men FormelE.dk vil også udvikle sig selvstændigt.

Det skal også være sjovt at være miljørigtig. Derfor er elektrisk motorsport en vigtig del af indholdet.

FormelE.dk udgives og redigeres af Søren Clauding, som bl.a. allerede i 2009 i forbindelse med COP15 i Danmark var medarrangør af verdens første enduro-race for elektriske motocrossmotorcykler og siden også kommentator på sports-TV kanalen Eurosports omfattende dækning af Formel E.

Overgangen fra konventionel mobilitet til miljø-optimerede løsninger vil strække sig over mange år. Men måske går det hurtigere end man forestiller sig.

Bemærk: Med enkelte undtagelser er alle Formel E fotos stillet til rådighed af ABB Formula E World Championship, hvor den specifikke copyright er anført på mesterskabets media-site.